måndag, december 3

Språkförbistring

Ett tips i all välmening slog inte helt väl ut under helgens shoppingrunda. Jag försökte påtala för väninnan att tights inte är det bästa klädvalet när man har en bullfitta av hennes kaliber. Det ser verkligen ut som en fralla i trosan. Lite som att hon har med sig matsäck på utflykten och inte har något emot att osten får svettas lite.

Hon blev sur på mig. Lite för sur, jag försökte ju bara hjälpa henne. Men sen visade det sig att hon inte alls var bekant med uttrycket. Inte på något sätt.

– Vadå bullfitta?
– Ja, du vet...
– Vadå?
– Att den är som en bulle...
– Vadå? Vem har sagt till dig att den smular?
Då blev det lite ”för mycket”, så jag skämtade till det om moderkaka till kaffet. *urk* Hon fattade noll och frågade om jag var på tjocken. Vilken jävla fråga! Och jag tar inte skit från någon, speciellt inte från henne. Så då fick hon höra ett och annat om sin vikt.

Ganska misslyckad dag.

Inga kommentarer: