fredag, november 2

Singel igen!

Okej! Nu har jag dumpat honom. Det var inte så snyggt gjort, det erkänner jag. Men vafan, allt går inte att sköta snyggt. Han fick ett SMS. Det får räcka så. Nu lägger jag in honom som Svara inte i mobilen. Jag bara orkar inte konfrontation. Orkar inte med honom. Låssmeden har redan fixat låset. Så enkelt var det. En femhundring, men det var det värt.

Nu tar jag det lugnt i helgen. Det får bli officiellt nästa vecka. Och sen är jag lovligt byte igen. Visserligen har jag redan Facebookat mig som singel, men det är ju inte riktigt samma sak som att vara ute på banan. Snabbt jobbat tycker ni kanske. Kanske. Men det var ju inte så att vi var gifta. Han var ju inte direkt mitt livs kärlek. Ingen stormvind. Snarare en lätt bris som dök upp i ett passande ögonblick. När det så att säga var stiltje på min ocean.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Håller med dig. I allt. Tror vi är ganska lika - du i receptionen och jag. Dårå.

hon i receptionen sa...

Ja, man behöver inte alltid sköta det snyggt. Bara man sköter det!