onsdag, november 28

Ovan regnbågen

Det är nu ett tag sedan jag lämnade över mina texter till landets största kulturpersonlighet. Han fick en mapp och lovade att han skulle läsa dem när han fick tid över. Jag var tacksam som en liten hundvalp.

Nu har det emellertid gått några veckor och man undrar ju hur det går, men jag vågar inte fråga. Jag förstår ju att det kan ta sin lilla tid. Det är ju en upptagen person det handlar om. Och jag vill ju gärna bli grundligt läst och bedömd därefter.

Egentligen är jag nog mest orolig för att min mapp ska ha halkat bakom någonting, ett skåp till exempel. Det är lätt hänt! Man minns ju Fame-avsnittet där Doris inlämningsuppgift i litteratur kom bort. Det hela utvecklade sig till en parafras på Trollkarlen från Oz och mrs. Sherwood fick ta rollen som den elaka häxan. Allt löste sig visserligen till slut, det var bara en dröm, och Doris blev godkänd. Men det är ju inget man själv vill vara med om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är Trollkaren från Oz förnått?
Är det nån teater, eller?